2024-2025 Sınav Uygulaması Padlet linki ve Puanlama anahtarı.
Bilişim Teknolojileri Uygulama Sınavı
Puanlama Anahtarı
|
YÖNERGELER |
Puanlar |
1 |
Bilgisayarı
başlatır. |
5 puan |
2 |
Google Chrome
Tarayıcısını başlatır. |
5 puan |
3 |
Canva aracını
açar |
5 puan |
4 |
Canva
aracında afiş ölçülerinde BOŞ belge açar |
5 puan |
5 |
Boş belgeye
sınıfını ve adını yazar(iki kişi olanlar iki ad soyadı) |
5 puan |
6 |
Chrome’da
yeni bir sekme açarak “Teknoloji ve Doğa” temasında büyük ölçülerde resim arar. |
5 puan |
7 |
Seçtiği
resimi kendi sınıf klasöründeki dosyaya kaydeder veya taşır. |
5 puan |
8 |
Resmi
Canvadaki afiş belgesine Yükleyerek ekler. |
5 puan |
9 |
Resmi
boyutlarını afişe göre ayarlar. |
5 puan |
10 |
ChatGPT
aracını yeni Sekmede açar. |
5 puan |
11 |
ChatGPT
aracına Teknoloji ve Doğa temasında başlık ve slogan sunması için doğru
Promt’u yazar |
5 puan |
12 |
Seçtiği bir
başlığı Canva’daki afişe taşır |
5 puan |
13 |
Seçtiği
bir metni sloganı Canva’daki afişe taşır |
5 puan |
14 |
Teknoloji ve
Doğa teması için bir etkinlik fikrini yeniden ChatGPt’ye sorarak doğru promtu
yazar. |
5 puan |
15 |
Etkinlik
adını afişe taşır |
5 puan |
16 |
Etkinliğin
tarih ve saatini afişe yazar |
5 puan |
17 |
Etkinliğin
yerini afişe yazar. |
5 puan |
18 |
Afişi PNG olarak
kendi sınıf dosyasındaki klasörüne kaydeder. |
5 puan |
19 |
Btrmuallim.blogspot.com
adresinde verilen padlet linkini açar. |
5 puan |
20 |
İndirdiği PNG
afiş görselini bu padlette sınıfı ve adıyla paylaşır. Ve haber verir. |
5 puan |
Not: Sınavdan her öğrenci 100 almak zorundadır.
Padlet Linki: https://padlet.com/btrmuallim/2024-2025-teknoloji-ile-hayat-m-z-g-zelle-tirelim-dijital-se-1ka5taf04xuohhoc
Ölçütler |
0 - Başarısız |
1 - Başlangıç |
2 - Gelişmekte |
3 - İyi |
4-Üstün |
Görevlerin Tamamlanma
Düzeyi |
Hiçbir görevi başlatamıyor
veya tamamlayamıyor. |
Görevlerin bazılarını
rehberlik ile tamamlayabiliyor, ancak çoğunlukla eksiklikler var. |
Görevlerin çoğunu bağımsız
olarak tamamlıyor ancak zamanlama ve doğruluk açısından eksiklikler
olabiliyor. |
Tüm görevleri bağımsız
olarak doğru ve zamanında tamamlıyor, ufak düzeltmelere ihtiyaç duyabiliyor. |
Tüm görevleri bağımsız,
hızlı ve hatasız bir şekilde tamamlıyor, ayrıca yaratıcı çözümler veya ek
katkılar sağlıyor. |
Araç ve Uygulamaların
Kullanımı |
Bilgisayar ve uygulamaları
doğru şekilde kullanamıyor. |
Bilgisayar ve temel
uygulamaları yardımla açabiliyor ancak hatalar yapabiliyor. |
Araçları kullanabiliyor
ancak bazı işlevlerde eksiklik ya da yavaşlık gösterebiliyor. |
Bilgisayar ve uygulamaları
doğru ve etkin şekilde kullanabiliyor. |
Araç ve uygulamaları hızlı
ve verimli kullanıyor; ek özelliklerden de faydalanarak etkin sonuçlar
üretiyor. |
Yaratıcılık ve İçerik
Geliştirme |
Hiçbir yaratıcı içerik
oluşturamıyor. |
Yönlendirme ile içerik
oluşturabiliyor ancak içerik eksik veya tasarım açısından yetersiz. |
İçerik oluşturabiliyor
ancak tasarım estetiği ve teknik bütünlük açısından geliştirilmeye açık. |
Estetik ve teknik olarak
başarılı içerikler oluşturuyor, detaylara dikkat ediyor. |
Yaratıcı, etkileyici ve
teknik olarak üstün içerikler oluşturuyor; farklı unsurları bir araya
getirerek özgün çözümler sunuyor. |
Problem Çözme ve
Bağımsızlık |
Karşılaştığı sorunları
tanımlayamıyor veya çözüm üretemiyor. |
Küçük sorunları
tanımlayabiliyor ancak çözüm için sürekli rehberliğe ihtiyaç duyuyor. |
Sorunları tanımlıyor ve
çözüm üretebiliyor ancak bazı durumlarda rehberlik gereksinimi devam ediyor. |
Sorunları bağımsız analiz
edip etkili çözümler üretebiliyor. |
Sorunları hızlı ve etkili
şekilde çözebiliyor, yaratıcı çözümler üreterek süreci geliştirebiliyor. |
Görev Süreci Yönetimi ve
Tamamlanma Oranı |
Hiçbir görevi zamanında
tamamlayamıyor. |
Görevlerin çoğunu rehberlik
ile eksik veya geç tamamlıyor. |
Görevlerin çoğunu rehberlik
ile eksik veya geç tamamlıyor. |
Tüm görevleri zamanında ve
eksiksiz tamamlıyor, süreç boyunca etkili bir yönetim sergiliyor. |
Tüm görevleri zamanında,
eksiksiz ve verimli bir şekilde tamamlıyor; ayrıca diğerlerine rehberlik
edebiliyor. |
Yorumlar
Yorum Gönder